جنه جروب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة
» ليتـك أنـت الميـت يا أبـي...!!
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2010-11-19, 4:43 pm من طرف مشجع الزعيم

» جورج وعيد الأضحى
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2010-11-19, 4:41 pm من طرف مشجع الزعيم

» إنما المؤمنون إخوة
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2010-11-19, 4:39 pm من طرف مشجع الزعيم

» ذلك هو الفوز العظيم
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2010-11-19, 4:36 pm من طرف مشجع الزعيم

» الكسل لايطعم العسل
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2010-11-19, 4:33 pm من طرف مشجع الزعيم

» للاتصال 3000 دقيقه مجانا ولفترة محددة ادخل بسرعه
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-10-09, 12:58 am من طرف مشجع الزعيم

» قوانين لن يسمح بتجاوزها
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-10-09, 12:52 am من طرف مشجع الزعيم

» على السادة الاعضاء الدخول هنا فورا
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-10-09, 12:46 am من طرف مشجع الزعيم

» من نحن
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-10-06, 6:26 pm من طرف احمد صلاح

» شوفتو اللى حصل
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-09-30, 9:21 pm من طرف بنت الاسلام

» الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-09-15, 9:51 pm من طرف moazhassan

» صحيت من النوم فجأة
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-09-15, 9:22 pm من طرف moazhassan

» عايز فلوس على النت وتشترى اللى انت عايزية يبقى والله من هنا
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-09-15, 9:15 pm من طرف moazhassan

» هل تعرف ماهى عقوبة الكذب عند النمل؟
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-08-06, 11:23 am من طرف medo

» فيديو كليب سيطير النوم من عينك
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-07-28, 12:35 pm من طرف moazhassan

» ملك لسنة واحدة فقط
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-07-19, 1:08 am من طرف مشجع الزعيم

» مكتبة فديوهات لرائد التنميه البشريه الدكتور/ إبراهيم الفقي
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-07-15, 1:19 pm من طرف muslema_99

» شعار الامتحانات
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-04-29, 5:54 pm من طرف shmas_elasel

» ساكتة لسة!!!!!!!!
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-04-29, 5:51 pm من طرف shmas_elasel

» صالات للجلوس............
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Icon_minitime2009-04-29, 5:46 pm من طرف shmas_elasel

الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير

اية رايك فى الموضوع

الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Empty100%الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Empty 100% 
[ 1 ]
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Empty0%الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Empty 0% 
[ 0 ]
الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Empty0%الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Empty 0% 
[ 0 ]
[ 0 ]

مجموع عدد الأصوات : 1

الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير Empty الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير

مُساهمة من طرف moazhassan 2009-09-15, 9:51 pm

ادخل الان امتحا ن والجائزة الكبرى مقعد فى الجنة لا بل بيت فى الجنة :
شروط هذا الامتحان :
1- ان تكون مسلم
2- ان تومن بالله والرسول
خصائصة :
هو امتحان open book (يعنى ممكن تفتح الكتاب فية)
لو انت صقط فية ممكن تعيدة تانى 100 مرة بس يكون من البك
مسموح بالغش من الكتاب فى هذا الامتحان
الكتاب اللى انت هتخغش منه هو القران كتاب الله عز وجل الامتحان هيبقى الدنيا اذا انت نجحت مبروك عليك الجنة واللى فيها بل اه مبروك عليك رويتك للرسول انا عن نفسى بتمنى الموت علشان اشوف ربنا والرسول والصحابة وكل ا لناس اللى كنا بنحبهم وبنطمن لما نسمع حكايتهم واذا خسرت فى الامتحان خالص وجرس القيامة رن عليك وفاتتك الاجابة فمفيش دور تانى علشان وقت التصحيح جة
فلما سالت ناس واقلتلهم كده هذا كان التالى
سالت واحد كان مسلم مومن بالله ورسولة وبكتابة عز وجل ومومن بكل ما فى القران ويعمل به فاول ما فعلة هو انة بكى وقال اللهم ما اغفر لى ذنوبى وافتح لى ابواب رحمتك وجلس معى يحدثنى عن حياتة وفى وسط الكلام تمنى لو انة ينال الشهادة بل تمنى وهو رجل كبير طبعا انه لو يخترع شى يرجع بة الى الماضى لكى يرى بل ترمش اعينة فقط ولكن على روية الحبيب صلى الله علية وسلم مع ذكر انة لم يرد ان يتمنى الموت لكى لا يغضب الله منة لانكم كما تعرفون ان تمنى الموت حرام فتركتة وانا فى طريقى رايت احد ممن واعرف وكا مسلما الا ان الصلاة كانت عندة عندما يتذكرها يوديها فعرض علية كلامة فكان ردة
ياعم ربنا غفور رحيم هيغفرلى بس علشان انا مومن وبالنسبة للصلاة انا بنسى قولتلة ماشى ونصحتة وكان رده متفتيش وسيبنى فى حالى
فمشيت وانا زعلان وقابلت واحد تانى كان مسلم فى البطاقة بس فقلتلة كلامى فقالى
العيب مش فينا العيب فى الزمن فقولتلة يا اخى ليس فى زماننا عيب والعيب فينا فقالى طنش كبر وعيش عبل اما اخلص الحشيش ههههههههه مش عارف كلام كتير كده المهم انت اه انا بقولك انت اصدى اللى هتقرا الرسالة انت مين فى دول انا مش هقول انا زى الاول انا املى ان اكون زية واحسن كمان فانت لو عايز تكون زية اسمع الكلام اللى الرسول قالهلولك اذا اردت الدنيا فعليك بالقران واذا اردت الاخرة فعليك بالقران واذا ارتهمما معا فعليك بالقران الا واخر دعواى ان الحمد لله رب العالمين

moazhassan
يا اهلا وسهلا
يا اهلا وسهلا

ذكر عدد الرسائل : 4
الهوايه : الاطلاع

- مواضيع مماثلة