جنه جروب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة
» ليتـك أنـت الميـت يا أبـي...!!
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2010-11-19, 4:43 pm من طرف مشجع الزعيم

» جورج وعيد الأضحى
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2010-11-19, 4:41 pm من طرف مشجع الزعيم

» إنما المؤمنون إخوة
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2010-11-19, 4:39 pm من طرف مشجع الزعيم

» ذلك هو الفوز العظيم
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2010-11-19, 4:36 pm من طرف مشجع الزعيم

» الكسل لايطعم العسل
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2010-11-19, 4:33 pm من طرف مشجع الزعيم

» للاتصال 3000 دقيقه مجانا ولفترة محددة ادخل بسرعه
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-10-09, 12:58 am من طرف مشجع الزعيم

» قوانين لن يسمح بتجاوزها
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-10-09, 12:52 am من طرف مشجع الزعيم

» على السادة الاعضاء الدخول هنا فورا
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-10-09, 12:46 am من طرف مشجع الزعيم

» من نحن
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-10-06, 6:26 pm من طرف احمد صلاح

» شوفتو اللى حصل
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-09-30, 9:21 pm من طرف بنت الاسلام

» الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-09-15, 9:51 pm من طرف moazhassan

» صحيت من النوم فجأة
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-09-15, 9:22 pm من طرف moazhassan

» عايز فلوس على النت وتشترى اللى انت عايزية يبقى والله من هنا
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-09-15, 9:15 pm من طرف moazhassan

» هل تعرف ماهى عقوبة الكذب عند النمل؟
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-08-06, 11:23 am من طرف medo

» فيديو كليب سيطير النوم من عينك
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-07-28, 12:35 pm من طرف moazhassan

» ملك لسنة واحدة فقط
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-07-19, 1:08 am من طرف مشجع الزعيم

» مكتبة فديوهات لرائد التنميه البشريه الدكتور/ إبراهيم الفقي
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-07-15, 1:19 pm من طرف muslema_99

» شعار الامتحانات
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-04-29, 5:54 pm من طرف shmas_elasel

» ساكتة لسة!!!!!!!!
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-04-29, 5:51 pm من طرف shmas_elasel

» صالات للجلوس............
الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Icon_minitime2009-04-29, 5:46 pm من طرف shmas_elasel

الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين

2 مشترك

الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Empty الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين

مُساهمة من طرف muslema_99 2007-08-21, 7:45 pm

لم ارد على مكالمات عمر المستمرة وجعلت الموبيل سايلنت وجلست فى غرفتى أبكى باستمرار من

موقف عمر السلبى هل سأتزوج رجل بدون شخصية ؟ هل حماتى العزيزة هى من ستتحكم فى حياتى ؟ ومن يجبرنى على

هذا ؟ هل هذا موقف عارض ام ان هذه هى الحياة المنتظرة معه ؟ يارب انا فى حيرة دلنى ماذا أفعل 000 ومسحت دموعى

عندما نادت على ماما ( يا سارة عمر هنا تعالى بسرعة 00!!)

سارة

جلست فى الصالون فى انتظار سارة وانا لا أجد كلام أقوله لها شكلى بجد وحش جدا 000 هى عندها

حق 00 لكن لما فى أول مشكلة بيننا تقول لى انا مش عاوزاك ازاى الحياة ح تستمر بعد كده ؟؟ كان ممكن تعاتبنى او حتى

تتخانق معايا بينى وبينها لكن تبيعنى كده على طول ؟ كده برضه يا سارة تتخلى عنى علشان الفلوس ؟

عمر

دخلت على عمر وسلمت عليه فى فتور وطلبت من ماما وبابا انهم يتركونى اتحدث معه بدون مقاطعة

علشان ماما كانت ناوية تطلع كل غضبها فيه 000 دخلت الصالون بدون ولا كلمة وتوقعت ان يعتذر لى عما حدث 00

فوجئت به يقول لى بغضب
( انتى مش بتردى على تليفوناتى ليه وكمان تقولى لى انا مش

عاوزاك 00 كل ده علشان الفلوس ياسارة ؟ !! )

فوجئت برد فعله الغاضب هو كمان اللى زعلان ؟! ده بدل ما يصالحنى ؟ !

(فلوس ايه اللى بتتكلم عليها يا عمر ؟ 00 انت حتى مش حاسس انا زعلانة من ايه ؟ انا زعلانة لأنى كنت راسمة لك

صورة جميلة فى خيالى وفجأة لقيت واحد تانى انا ما اعرفوش انسان مش بيدافع عنى فى وقت انا محتاجالك فيه 000لقيتك خايف تقول ولا كلمة ولو حتى انك تراضينى والسلام 000 وكل ده وتقول لى فلوس ؟!)

رد بغضب أشد وعصبية مخيفة : برضه ده مش مبررانك تقولى انك مش عاوزة الشبكة ومش
عاوزانى !!!

فوجئت بغضبه الشديد وعصبيته الكبيرة وأحسست بخوف منه لأول مرة000 ولم أجد ما أقوله

فانفجرت فى بكاء مرير 0000 فوجدته يخفض من صوته وتلين ملامحه وتتحول الى رقة شديدة وحنان كبير وكأنه اب

يخاطب طفلته الصغيرة الباكية 00 (

انا اسف جدا ياسارة 00 ارجوكى ما تبكيش 00 دموعك غالية على جدا 00 خلاص بقى انا غلطان

00 ارجوكى كفاية انا مش قادر استحمل 00 انا فعلا جرحتك ووضعتك فى موقف محرج بس والله غصب عنى 00

ارجوكى يا سارة عاقبينى بأى عقاب الا انك تبكى 00انا ضعيف جدا امام دموعك 00 خلاص بقى انا اسف 0اسف 00

اسف مليون اسف00!)

هدئت قليلا من كلماته الرقيقة واحساسه بالذنب وشعرت بحنانه الكبير الذى احاطنى بدفئه وقلت له

بصوت متقطع : ( كان ممكن يا عمر تنبهنى قبل ما نشترى حاجة بالموقف وانا عمرى ما كنت ح احرجك واختار حاجة

غالية ابدا 00 لكن لما الاقيك حتى مش بتتكلم ده فعلا صعب على 00 انا طول عمرى راسمة فى خيالى صورة للرجل انه

حنان واحتواء وقوة شخصية 00 انا ممكن اتنازل عن اى ماديات لكن الصفات دى لا يمكن اقدر00 )

انا اسف جدا000 بس بجد ما تظلمنيش انا عمر شخصيتى ما كانت ضعيفة وعمر والدتى ما اتحكمت فى

ابدا 00 انا كمان فوجئت بموقفها وعاتبتها عليه فى البيت 00 لكن انا مفيش فى ايدى حاجة 00 هم من سيشترون وأخجل

ان اطلب المزيد وأخجل ايضا ان احرج امى امام الناس لكن أوعدك الف وعد اننا سنتشارك ونتفق على كل خطوة انا وانتى

بس قبل تدخل الأهل وعمرى ما ح اتخلى عنك ولا ازعلك ابدا ابدا خلاص اتفقنا ؟ 000)

ابتسمت من رقته وصراحته وقلت من بين دموعى ( خلاص اتفقنا وانا اسفة انا كمان لو كنت جرحتك

00 )

(لما قلتى لى انا مش عاوزاك حسيت ان الدنيا خلاص انتهت وانى معقول ح اعيش من غيرك ؟ 000

وانى مش قادر افكر ولا اتكلم ولا انام 00 ارجوكى يا سارة اوعى تقوليها تانى ولا حتى وانتى زعلانة 00 وان كان على

الشبكة يا ستى انا لو كانت دى فلوسى كنت جبت لك جواهر الدنيا كلها ورميتها تحت ايديكى ولا انى اشوف دموعك الغالية

دى تانى !!!)

(خلاص ياعمر انا بجد مقدرة موقفك ومفيش مشكلة خلاص )

(لا يا ستى فيه مشكلة ومشكلة كبيرة كمان 00! )

(اييييييييييييييييه تااااااااااانى ؟؟؟؟؟؟؟؟)

(المشكلة دلوقتى يا ستى انى لاحظت انك بتبقى زى القمر بعد البكاء فانا ح اضطر – غصب عنى والله –

انى انكد عليكى يوميا حاليا0 0 وبعد ما نتجوز يمكن نوصل للقسم 00 علشان أشوف عنيكى الجميلة دى بالصفاء

والجمال ده !!!)

( يا خبر ايه ده كله ؟لا انت اسهل تقول لى أعيط امتى وانا اعيط من غير نكد ولا اقسام000!! )[/

color]

[color=red]لسه فيه مشكلة كمان 00 )

(يارب استر ايه كمان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟)

(بصى بقى يا ستى انا اتخذت قرار لا رجعة فيه ولا جدال 00 ولا حتى استعطافات 00 ان حفلة

خطوبتنا تكون بعد اسبوعين 00 علشان تلبسى دبلتى للأبد 00 واقول لكل الناس القمر ده ملكى انا 00 واكتب على قلبى

لوحة مكتوب فيها 00 قلب مسكون بأجمل ملاك للأبد000قلتى ايه يا حبيبتى ؟ )

(موافقة يا سى السيد 000000000000000)

يا ريت اخواتى واخوانى بالمنتدى يعطونى رأيهم ولو فى اى تعليق يا ريت ...المسلم مرآة اخيه المسلم
muslema_99
muslema_99
الباشا الكبير
الباشا الكبير

انثى عدد الرسائل : 544
الهوايه : الكمبوتر والنترنت والشعر

الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Empty بصراحة كده العملية هتقلب بغم؟؟؟؟؟؟؟؟

مُساهمة من طرف Eng_metwaly 2007-08-23, 4:36 pm

انا بصراحة مشفق عليهم ده كل ده حصل ف الشبكة!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ده لسه فيه العفش والشقة والفرح والمعازيم
هو ما ينفعش الناس تجوز من غير ده كله

بس لو فيه إخلاص إن شاء الله عزوجل حيسهل الأمور كلها لأن ثلاثة حق على الله أن يعينهم منهم الناكح يريد العفاف
اللهم ارزقنا جميعاً العفاف
Eng_metwaly
Eng_metwaly
قربت كتير
قربت كتير

ذكر عدد الرسائل : 321
الهوايه : حاجات كتير

الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين Empty رد: الحلقه الســـــــــــــابعه*** يوميات اتنين مخطوبين

مُساهمة من طرف muslema_99 2007-08-23, 8:59 pm

نعم ان الحبيب (صلى الله عليه وسلم )لا يقول الا صدقا
صدقت يا رسول الله
اللهم يسر لكل شباب المسلمين الزواج
وأهدهم وأهد بهم
وأجعل بيوتهم قبله للمؤمنين
وأرزقهم أولاد صالحين
اللهم آمين
muslema_99
muslema_99
الباشا الكبير
الباشا الكبير