جنه جروب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
دخول

لقد نسيت كلمة السر

المواضيع الأخيرة
» ليتـك أنـت الميـت يا أبـي...!!
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2010-11-19, 4:43 pm من طرف مشجع الزعيم

» جورج وعيد الأضحى
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2010-11-19, 4:41 pm من طرف مشجع الزعيم

» إنما المؤمنون إخوة
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2010-11-19, 4:39 pm من طرف مشجع الزعيم

» ذلك هو الفوز العظيم
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2010-11-19, 4:36 pm من طرف مشجع الزعيم

» الكسل لايطعم العسل
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2010-11-19, 4:33 pm من طرف مشجع الزعيم

» للاتصال 3000 دقيقه مجانا ولفترة محددة ادخل بسرعه
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-10-09, 12:58 am من طرف مشجع الزعيم

» قوانين لن يسمح بتجاوزها
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-10-09, 12:52 am من طرف مشجع الزعيم

» على السادة الاعضاء الدخول هنا فورا
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-10-09, 12:46 am من طرف مشجع الزعيم

» من نحن
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-10-06, 6:26 pm من طرف احمد صلاح

» شوفتو اللى حصل
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-09-30, 9:21 pm من طرف بنت الاسلام

» الان ولفترة غير محدودة احجز مقعدك فى الجنة التذاكركتييير
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-09-15, 9:51 pm من طرف moazhassan

» صحيت من النوم فجأة
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-09-15, 9:22 pm من طرف moazhassan

» عايز فلوس على النت وتشترى اللى انت عايزية يبقى والله من هنا
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-09-15, 9:15 pm من طرف moazhassan

» هل تعرف ماهى عقوبة الكذب عند النمل؟
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-08-06, 11:23 am من طرف medo

» فيديو كليب سيطير النوم من عينك
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-07-28, 12:35 pm من طرف moazhassan

» ملك لسنة واحدة فقط
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-07-19, 1:08 am من طرف مشجع الزعيم

» مكتبة فديوهات لرائد التنميه البشريه الدكتور/ إبراهيم الفقي
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-07-15, 1:19 pm من طرف muslema_99

» شعار الامتحانات
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-04-29, 5:54 pm من طرف shmas_elasel

» ساكتة لسة!!!!!!!!
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-04-29, 5:51 pm من طرف shmas_elasel

» صالات للجلوس............
يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Icon_minitime2009-04-29, 5:46 pm من طرف shmas_elasel

يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو

5 مشترك

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Empty يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-08-23, 10:26 pm

flower السلام عليكم ورحمه الله بركاتهflower
كيفك يا جماعه ؟ انا عاوزه مشاركات كتيييييييييييييييييير فى الموضوع دا احنا خلاص هنبدا دراسه قبل بدايه الدراسه الجديده والرجوع لايام الدراسه عاوزه اعرف من كل واحد يدخل هو عمل ايه السنه الماضيه سواء حلو او وحش واستفاد ايه ومواقف مضحكه وكل شئ حصل فى السنه الماضيه علشان نبدأ الدراسه الجديده ونعرف احنا اتعلمنا ايه من السنه اللى فاتت عاوزه اكبر عدد مشاركات هستنا المشاركات
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

انثى عدد الرسائل : 552

يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Empty رد: يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو

مُساهمة من طرف Eng_metwaly 2007-08-24, 12:12 am

جزاكى الله خيراً على هذة الموضوعات التى تجعل الواحد يعبر عما بداخله عشان خاطر ما يحصلوش كبت بس أنا عندى تحفظ بلاش موضوع الواحد عمل إيه عشان الإحراج زانتم فاهمين الباقى ..................
الجميل فى مرحلة الجامعة إنه مجتمع مفتوح بكل ما تحمله الكلمة يعنى بتقابل ناس جايه عشان تتعلم وتقابل ناس جايه عشان تتمنظر على خلق الله وفى ناس جايه عشان تقابل أصحابهم وفى ناس جايه عشان تعمل مظاهرات وفى ناس جايه عشان تسترزق (ارزقنا يا رزاق) وناس بقى معلش جايه عشان تعمل غلط.
المهم إن وسط ده كله ممكن فى ناس بتضيع ............. كل ده كلام مالوش أى لازمه (هو انت يا عم مش لاقى كلام تقوله ولا إيه)............
صحيت الصبح يوم الأحد فى مقر المدينة الجامعية بجامعة عين شمس الكائن بالعباسية أو منشية الصدر وقالوا لى انت لاوما تروح الكلية النهاردة عشان تحضر المحاضرات زى الشاطر يا بابا روحت الكلية وطبعاً نسيت أخد السندوتشات اللى عملاها ماما عشان أنا كنت أبعد هن الست الحاجة مسافة أكتر من ساعتين وزمانها بتدعيلى دلوقتى وتقولى ربنا يوفقك يابنى ويبعد عنك أولاد الحرام .
دخلت باب الكلية وسألت عن الجدول والمدرجات وبالفعل حضرت المحاضرة الأولى وكانت محاضرة فيزياء ولقيت (إيه دة أمة لا إله إلا الله جايه تحضر المحاضرة وبنى أدمين قاعدين على الأرض وعلى السلالم مليين الدنيا المهم شفت سلمة قعدت عليها أو رزلت على واحد قلتله أنزاح( أه على فكرة إسمها اتاخر عشان بتوع القاهرة مايعرفوش يعنى إيه كلمة إنزاح لو إنها مشتقة من كلمة إزاحة ) حضرت تلات محاضرات لحد الرابعة وكان فيه محاضرة فى النص فاضية روحت المدينة حوالى الساعة أربعة كان هذا اليوم كافى أن يجعلنى أكرة الكلية لمدة عام وهذا ما حدث!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وللحديث بقية
Eng_metwaly
Eng_metwaly
قربت كتير
قربت كتير

ذكر عدد الرسائل : 321
الهوايه : حاجات كتير

يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو Empty رد: يوميات جامعيه (القاهره - حلوان - عين شمس ...............)كلو

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-08-24, 5:38 am

Eng_metwaly ما شاء الله عليك والله هايل
الشكر لله انا بحب الموضوعات دى علشان كل واححد يعبر وغيره يستفيدمن تجاربه وليس لان يكون فيها جهر بالمعاصى ودا للمشاركين اللى لسه ناوين يشاركو المهم انو ربنا يعزك بجد وننتظر البقيه ان شاء الله شوقتنا لمعرفه ما حدث بعد ذلك

NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-08-27, 3:12 pm

رحمه الله على استاذ استاذ ماده التاريخ الاسلامى الاستاذ الكتور " شفيق ابو الخير " لقد توفى اللهم ارحمه

انا لله وانا اليه راجعون
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف Eng_metwaly 2007-08-28, 1:06 am

اللهم ارحم موتانا وموتى المسلمين
Eng_metwaly
Eng_metwaly
قربت كتير
قربت كتير

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-08-28, 3:49 pm

اللهم اميييييييييييييييييييييييييين

ربنا يعزك اخى
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف engmohamed 2007-08-29, 1:58 am

انا بقى فى نفس كلية الاخ eng_metwalyوالناس متعرفوش انه اخى وانا اكبر منه بسنتين انا بحب الكلية جدا جدا جدا وبحب اروحها جدا وبحب اجاس تحت اقدام اساتذتى ولو استطيع ان اقبل ايدهم لفعلت حيث انهم ليس يعلمونى الهندسة فقط ولكن يعلمونى القيم والاخلاق والذوق الرفيع كعادة معظم اساتذة جامعة عين شمس 00000000
وسوف اكمل لكم يوم جميل فى الكلية ويوم جميل فى المدينة الجامعية ويوم مش ولابد
معلش انا صدعتكم
engmohamed
engmohamed
واخدها فتونه
واخدها فتونه

ذكر عدد الرسائل : 219

https://gannahgroup.yoo7.com

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-08-29, 7:22 pm

engmohamed
ربنا يعزك
شوقتنا لمعرفه ما يحدش فى كليتكم
لكن يا بختك بالدكاتره عندك
اومال عندنا عاوزين يضربوا بالجزم ليه
ربنا يهديهم اللهم امين
عاوزين نسمع ونعرف ما يحدث فى كليتكم
ننتظر الباقى اعزكم الله
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف Eng_metwaly 2007-09-01, 1:13 am

يا عم الحاج صوابعك مش زى بعضها
واللى خاتده القارعة تاخده أم الشعور
أنا مش عارف إيه لازمة الممثل ده بس أهو جه على لسانى وخلاص
يا عم الباشمهندس انت من يومك وانت بتروح المدرسة
يا راجل ده أنا غيابى فى أولى ثانوى كان أكتر من غيابك فى نفس السنة
فاكر لما حبيت أزوغ والمدير جه مرة واحدة وما عرفتش أنط من على السور
اللهم إغفر لنا ما لا يعلمون
أنا ماقلتش إن الكلية وحشة أو دمها تقيل بس صدقنى أنا دخلت الكلية من الباب الغلط أو كنت فاكر إن الكلية زى الثانوى حأفضل نايم طول السنة وفى الأخر أذاكر أسبوعين وخلاص
بس إن شاء الله السنة دى حتكون حاجة تانية أنا عارف إن أنا كل سنة بقول كده بس إن شاء الله المرة دى حيبقى فى تغيير جامد قوى قوى قوى
والله المستعان
وأنا سعيد جدا إن أنت اتكلمت فى الموضوع ده عشان رفيق عمرى
كان لازما يكون معايا فى كل حته حتى فى (مذكرات جامعية)
I love you I love you إنى أحبك فى الله I love you I love you
Eng_metwaly
Eng_metwaly
قربت كتير
قربت كتير

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-02, 7:47 pm

ما شاء الله
طيب خير نط من ع السور
وتزويغ ودخلتو هندسه اومال لو كنتو ملتزمين
ههههه
ربنا يوفقكم بس بجد باذن الله تكونو مهندسين لنفعه المسلمين والاسلام علشان يكون هناك فرق بين المسلم الملتزم والاخرين فى كل شئ اخلاقيا وفى العمل وكل شئ
اعزكم الله
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف Eng_metwaly 2007-09-03, 1:04 am

بس بصراحة أحلى حاجة فى الكلية بتاعتى غير إن أخويا شقيقى معاى فيها (وحيسبنى السنة الجاية) إن الدكاترة بتوعها محسسنا إنها فى كلية هندسة عالمية(يعنى تقدر تقول كده جنة الهندسة)
بس على فكرة دة شئ ظرييييييييييييف جداً عشان يرفعوا الروح المعنوية للطلبة (اللى هى أساساً مدمرة بسبب النتائج والإمتحانات والمناهج)
الشئ الظرييييييييييييييييف قوى قوى قوى............. إن نتيجة الإلتماسات اللى قدموها الطلبة طلعت (طيب إيه الظريف فى كدة) الظريف بقى ياريس إن فى طلبة اسمها نزل غلط فى كشوف الألتماس وشيلوهم مواد بعد مراجعة الدرجات بتاعة المواد ده غير إن كان فى ناس (بعد الشر) ساقطة وبعد الإلتماس نجحوهم وفى ناس كانت شايلة مادتين نجحوهم فى مادة وشيلوهم مادة تانية خالص
طيب بالله عليكم دى بقى متبقاش كلية العجائب

أنا خايف أحسن نتيجتى تتغيير وتبقى ساعتها أكبر مشكلة
Eng_metwaly
Eng_metwaly
قربت كتير
قربت كتير

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-03, 8:57 am

هههههههههههههههههههههههه
معلش يا بشمهندس مفيش حاجه بتيجى بالساهل لازم تتعب
وبعدين الالتماسات دى ملهاش لزمه
احنا عندنا يعتبر الدفعه كلها قدمت التماسات حوالى 4000 التماس اتقدم
اتقبل منهم 6 بالتقريب
فدا امر طبيعى والظلم وراد لكن ربنا موجود وعمره ما بيبقل الظلم انت تعمل اللى عليك وتتوكل وتسيبها على ربنا عمرك ما هتحس بظلم الالتماسات والكلام دا
ربنا هيقف جنبك وتكون من احسن الناس فى الكليه
ومتخفش الكليه بتاعتكو جميله وموادها شيقه عاوزه بس شويه حب منك ومعاهم شويه مذاكره وتبطل تزويغ انت واخوك
ربنا يهديكم
ههههههههههههههه
ربنا يكرمكم يارب
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف engmohamed 2007-09-03, 2:08 pm

السلام عليكم
انا والله عمرى مزوغت من المدرسة ولا الكلية انا كنت بسعده بس على الهرب لانى كنت بذاكر وقت الدراسه فى الثانوى فىالفصل اصل انا كنت محبش اضيع وقت ولكن الان انا بضيع وقت الان نوعا ما اماا لاخ كان لايوجد مدرسين وكان فى اخر شهرمن الدراسة وكان فى اولى ثانوى
engmohamed
engmohamed
واخدها فتونه
واخدها فتونه

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-03, 4:11 pm

هههههههههههههههههه
طيب يا بشمهندس انا غلطت بس اخوك هوا اللى قال
على العموم عادى اعتقد انو مفيش ولد فى ثانوى مزوغش من المدرسه
انا نفسى لو كنت ولد كنت زوغت لكن كانت مشكله
يلا بقى مش مهم
فعلا مدراس ثانوى عاده بتبقى تضيع للوقت وبعدين عاوز تلاقى مدرسين فى اخر شهرين بيبقى منهكين فى العمل اتقوا الله بيبقى عندهم سناتر ودروس خصوصيه
ههههه
ربنا يكرمك ان شاء الله
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف Eng_metwaly 2007-09-03, 5:42 pm

*&^%$# ..............*&^%&^*#$%
والله أنصح أى حد إن يحافظ على وقته وما يضيعوش فى أى حاجة عشان أنا بندم على كل ثانية ضيعتها سواء فى الإعدادى أو الثانوى أو حتى الكلية
بجد عشان اللى عايز يتفوق لازماً يرفع شعار
((الوقت هو الحياة))
Eng_metwaly
Eng_metwaly
قربت كتير
قربت كتير

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-03, 5:59 pm

ما شاء الله عليك
والله بجد كلمه جميله منك
((الوقت هو الحياة))
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف engmohamed 2007-09-03, 8:19 pm

الهم حافظ على اوقات شباب المسلمين
engmohamed
engmohamed
واخدها فتونه
واخدها فتونه

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-03, 10:11 pm

اللهم امين
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف engmohamed 2007-09-04, 5:44 pm

انا كنت وعدتكم على يوم حلو فى الكلية
اليوم الحلو يبدا عندما يكون الواحد مصلى الفجر ولا ينام بعد الفجر وعندما يكون عامل كل الواجب وراسم كل اللوح وحالل الشيتات ويكون مذاكر الكويزات الاعليه وبيبقى الواحد مبسوط جدا وفرحان جدا بيقى فرحان انى رايح الكلية وهاين على اروح للعميدة مخصوص واخليها تعلملى بنفسها والمحضارات الجديده الوحد يفهمها بسرعة لاننى اكون مستريح نفسيا ولذالك انصح كل اخوانى انهم يحضروا اول باول ويحلوا الواجب ويقدموا الابحاث المطلوبة منهم
وجزاكم الله خيرا
engmohamed
engmohamed
واخدها فتونه
واخدها فتونه

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-04, 8:17 pm

ما شاء الله عليك يا بشمهندس ربنا يكرمك
فعلا نصائح جميله بجد
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف engmohamed 2007-09-06, 11:26 am

انا كنت وعدتكم بيوم حلو فى المدينة الجامعية الى هى فى العباسية
اليوم بيبداء من اليوم الذى يكون قبل يوم الاجازة وانا ببقى فرحان جدا فى اليوم داه والعب كورة فى المدينة واخرج بليل وادخل المدينة متأخر ويكون يوم جميل وانا باستريح من الاجهادات طول الاسبوع وان انا لا انزل الكلية وممكن الواحد يذاكر شوية صغيرين لكن لو فى امتحانات الواحد بيقضى هذا اليوم فى المذاكرة وادع اخوانى انه يستغل يوم الاجازة كويس ولايضيع ولا ثانية فيه
معلش صدعتكم
وجزاكم الله خيرا
engmohamed
engmohamed
واخدها فتونه
واخدها فتونه

مُساهمة من طرف Eng_metwaly 2007-09-06, 7:09 pm

مش بقول إن كليتى هى كلية العجائب
What a Face
أمس كان فى مؤتمر لعرض البرامج الجدديدة بالنسبة للطلبة الجدد
sunny sunny
وطبعا النظام ده مش ببلاش .........لالالالا السنة فى النظام ده بتعمل 14 ألف جنيه كحد أدنى
يا بلاش ....... والدكاتره كانوا عمالين يشرحوا النظام عامل أزاى
bounce
والطلبة وال parents بتوعهم كانزا بيستفسروا عن الموضوع كان عامل إزاى
بس الجميل فى الموضوع إن كنت فعلاً شايف أمهات بتخطط لأولادهم من دلوقتى وكان فى أم بتسأل الدكتور هو ينقع ابنى يخلص فى عدد سنين أقل فالدكتور قالها أقل عدد لازماً أربع سنين ونص وكمان كان فى ناس تقوم تسأل السؤال بالإنجليزى والدكتور يجاوب بالإنجليزى وأنا وكأنى بأسمع انجليزى لأول مرة فى حياتى
Exclamation Exclamation Exclamation
اللذيذ فى الموضوع ال break كان بيقدموا فيه حاجه ساقعة وشاى وحلويات وكل ده ببلاش
Rolling Eyes
طيب كل ده عشان بكتيره قوى 100 طالب طيب بقية دفعة إعدادى 2600 أو أكتر الكلية عملتلهم إيه؟
Question
Eng_metwaly
Eng_metwaly
قربت كتير
قربت كتير

مُساهمة من طرف engmohamed 2007-09-06, 8:15 pm

الحمد لله ان باقى 2600طالب دخلوا بمجموعهم وليس بفلوسهم
engmohamed
engmohamed
واخدها فتونه
واخدها فتونه

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-08, 5:56 pm

لا حول ولا قوه الا بالله معلش
وبعدين انا مليش اوى فى كليه الهندسه لكن
محدش بيتظلم ولو حد اتظلم ربنا عمره ما بينسى المظلوم وبياخد حقه
جزيتم خيرا
وربنا يهدى
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

مُساهمة من طرف NOR_ELGENAN 2007-09-09, 1:37 pm

هننزل الجامعه تانى خلو بالكو بقى
البنات تخلى بالها الطلبه الجدد بيبقوا ميعرفوش ابوهم وداخلين حديقه الاسماك بتاعتهم "الجامعه يعنى"
وعاوزين اى بنت والسلام خلو بالكو
اما الاولاد يتقوا الله فى البنات المسلمات وربنا يستر على السنه الجديده وتبقى سنه كويسه وتعدى على خير
NOR_ELGENAN
NOR_ELGENAN
الباشا الكبير
الباشا الكبير

صفحة 1 من اصل 2 1, 2  الصفحة التالية

- مواضيع مماثلة